Terug
Gepubliceerd op 30/03/2021

2021_GR_00046 - Wijziging organogram lokaal bestuur Wuustwezel.

Gemeenteraad
ma 22/02/2021 - 20:00 Raadzaal van GC Blommaert, Gemeentepark 22, 2990 Wuustwezel
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Dieter Wouters, Burgemeester - Voorzitter; Mai Van Thillo, Schepen; May Aernouts, Schepen; Sus Vissers, Schepen; Kris Van Looveren, Schepen; Rit Luyckx, Schepen; Katrin Kempenaers, Schepen; Pieter Cools, Raadslid; Lynn Vermeiren, Raadslid; Els Van Hasselt, Raadslid; Ilke Pompen, Raadslid; Roger Aernouts, Raadslid; Thijs Ruts, Raadslid; Glenn Verelst, Raadslid; Jan Van Looveren, Raadslid; Jan Cools; Koen Van Putte, Raadslid; Amber Vermeiren, Raadslid; Ben Gagelmans, Raadslid; Jos van Hasselt, Raadslid; Marc Vanden Branden, Raadslid; Petra Laccroix, Raadslid; Carrera Neefs, Raadslid; Jasmijn Meirsman, Raadslid; Wim Vorsselmans, Raadslid; Bruno Fiesack, Raadslid; Helga Hoeymans; Luc Loos, algemeen directeur

Secretaris

Luc Loos, algemeen directeur

Voorzitter

Dieter Wouters, Burgemeester - Voorzitter
2021_GR_00046 - Wijziging organogram lokaal bestuur Wuustwezel. 2021_GR_00046 - Wijziging organogram lokaal bestuur Wuustwezel.

Motivering

Motivering

AANPASSING ORGANOGRAM (deel 3) - dienst omgeving

1./  Vanuit het management team werd gunstig advies gegeven om volgende functie te voorzien in het organogram:  hoofdmedewerker GOA 1,0   -  statutair  -   C4-C5.

      Deze functie wordt als statutair voorzien, omdat de procedure bij bevordering zal worden open verklaard en er een interne, statutaire kandidaat is;

2./ Wegens aangekondigde pensionering van de administratief assistent (0,5 vte  -  D1-D3), zal er een vervanging voorzien worden. Het is echter opportuun om deze functie voltijds op C1-C3 niveau te gaan voorzien (cfr. de andere administratief medewerkers op de dienst omgeving).


UPDATE ORGANOGRAM (deel 7) - sociale dienst

Vanuit het management team werd gunstig advies gegeven voor de verlenging van de looptijd voor het projectwerk (vrijstelling voor 0,2 vte) naar aanleiding van de inspectie van 2019 tot 31 december 2021.

Daarnaast werd er gunstig advies gegeven voor bijkomend 0,3 vte projectwerk rond het contacteren van personen met inkomensverlies n.a.v. de Corona pandemie en fungerende als een contactpersoon voor onderwijs voor gezinnen in armoede. Ook dit projectwerk werd mee opgenomen in het organogram.

Deze wijzigingen werden gunstig geadviseerd door het Hoog Overlegcomité (HOC) op 1 februari 2021.

Juridische grond

Decreet lokaal bestuur;
Geïntegreerd organogram lokaal bestuur Wuustwezel;

Relevante voorgeschiedenis, feiten en context

In de zitting van 7 december 2020 werden de laatste wijzingen omtrent het geïntegreerd organogram goedgekeurd door de Gemeenteraad en de Raad voor Maatschappelijk Welzijn.

Besluit

De Gemeenteraad besluit, met 18 stemmen voor (Dieter Wouters, Mai Van Thillo, May Aernouts, Sus Vissers, Kris Van Looveren, Rit Luyckx, Katrin Kempenaers, Pieter Cools, Lynn Vermeiren, Els Van Hasselt, Ilke Pompen, Roger Aernouts, Thijs Ruts, Glenn Verelst, Jan Van Looveren, Jan Cools, Bruno Fiesack en Helga Hoeymans) en 9 stemmen onthouding (Koen Van Putte, Amber Vermeiren, Ben Gagelmans, Jos van Hasselt, Jasmijn Meirsman, Wim Vorsselmans, Marc Vanden Branden, Petra Laccroix en Carrera Neefs).

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De voorgestelde wijziging aan het organogram van het lokaal bestuur Wuustwezel wordt goedgekeurd vanaf 1 maart 2021.